11. کلمه کلیدی در تگ عنوان

تگ عنوان دومین بخش مهم محتوای سایت است (در کنار محتوای صفحه). بنابراین استفاده مناسب از کلمه کلیدی در آن می‌تواند یک سیگنال قوی سئوی On-Page برای گوگل ارسال کند.
12. تگ عنوانی که با کلمه کلیدی آغاز می‌شود

وجود کلمه کلیدی در تگ عنوان که امتیاز مثبتی برای شماست ولی نکته جالبتر این است که به گفته سایت MOZ، تگ عنوانی که با کلمات کلیدی آغاز می‌شود بهتر ازعنوان‌هایی است که کلمات کلیدی را در انتهای خود قرار داده‌اند:

200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل
13. کلمه کلیدی در تگ توضیحات

وجود کلمه کلیدی در متای توضیحات برای گوگل مهم نیست و به عنوان معیار رتبه‌بندی محسوب نمی‌شود؛ اما وقتی متای توضیحات کاملی همراه با کلمه کلیدی بنویسید، کاربران بیشتر روی لینک شما کلیک می‌کنند؛ افزایش ورودی از چشم گوگل پنهان نمی‌ماند.
14. کلمه کلیدی که در تگ H1

تگ‌های H1 دومین تگ عنوانی هستند که نشانه‌های مرتبط بودن فعالیت و موضوع یک سایت را برای گوگل ارسال می‌کنند؛ در واقع به گوگل نشان می‌دهد که این صفحه درباره چه موضوعی صحبت می‌کند.

این نتایج بر اساس مطالعات انجام شده زیر به دست آمده است:

200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل
15. استفاده از کلمه کلیدی در متن

اگر یک کلمه در طول محتوا تکرار شده باشد، به گوگل می‌فهمانید که موضوع محتوا درباره چیست و این صفحه درباره این کلمه صحبت می‌کند و باید روی این کلمه بهینه شود. حواستان باشد که در تکرار کلمات زیاده‌روی نکنید که صفحه شما اسپم‌گونه به نظر برسد.
16. طول محتوا

محتوای طولانی‌تر می‌تواند ابعاد بیشتری از یک موضوع را پوشش دهد و به احتمال زیاد الگوریتم‌های گوگل محتوای طولانی‌تر را به مقالات کوتاه و سطحی ترجیح می‌دهند. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که طول محتوا با موقعیت سایت در نتایج جستجوی گوگل مرتبط است:

طول محتوا در سئو
17. فهرست مطالب

در ابتدای صفحه محتوای خود، یک فهرست مطالب قرار دهید؛ با این کار نه تنها گوگل بهتر محتوای شما را درک می‌کند، بلکه کاربران سایت بهتر می‌فهمند که قرار است چه مطالبی را در صفحه شما بخوانند.
لینک UTM چیست و چطور یو تی ام بسازیم؟حتما بخوانید: لینک UTM چیست و چطور یو تی ام بسازیم؟
18. چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمه کلیدی، در واقع نسبت تعداد کلمات کلیدی به تعداد کل کلمات متن است. اگرچه این گزینه مانند گذشته از اهمیت بالایی برخوردار نیست، اما گوگل هنوز هم در برخی از مواقع از تراکم کلمات کلیدی برای تعیین موضوع سایت استفاده می‌کند. بهتر است بدانید استفاده بیش از حد از آن میتواند به سایت شما آسیب بزند.
19. استفاده از LSI ها در محتوا

LSI ها (موضوعات نزدیک و مرتبط به عبارت جستجوشده که گوگل هم در پایین صفحه نتایج به شما پیشنهاد می‌دهد) به موتورهای جستجو کمک می‌کند که مفهوم واقعی کلماتی که چند معنی دارند را بفهمند.

به عنوان مثال کلمۀ Apple که هم نام بزرگترین برند کامپیوتری جهان است و هم نام یک میوه. حالا گوگل کلماتی مرتبط مثل فناوری، استیوجابز و . را در محتوا می‌بیند و می‌فهمد که موضوع شرکت اپل است. حضور/ عدم حضور LSI به احتمال زیاد به عنوان نشانه کیفی محتوا عمل می‌کند.
20. وجود کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا توضیحات

همانند محتوای صفحه، کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا تگ توضیحات می‌تواند به گوگل کمک کند که کلمات کلیدی با چند معنی را تشخیص دهد. این گزینه نیز نشان‌دهنده مرتبط بودن است.
21. سرعت بارگذاری صفحات از طریق HTML

در هر دو موتور جستجوی گوگل و بینگ سرعت بارگذاری صفحه یک عامل مهم در سئو سایت است. ربات‌های موتور جستجو با دقت زیادی سرعت بارگذاری صفحات سایت شما را بر اساس کدهای موجود در آن و حجم فایل‌ها تخمین می‌زنند.
22. سرعت بارگذاری صفحات سایت در گوگل کروم

گوگل ممکن است از داده‌های کاربری گوگل کروم برای بررسی سرعت سایت شما استفاده کند. از این طریق می‌تواند اندازه بگیرد که سایت شما چقدر برای کاربر سریع است. می‌توانید از مقاله «راهنمای کامل سرعت سایت»، 8 روش برای افزایش سرعت سایت را یاد بگیرید.
23. استفاده از AMP

AMP مخفف Accelerated Mobile Pages یک فریم‌ورک کدنویسی است که توسط گوگل معرفی شده و کمک می‌کند که سایت شما در نسخه موبایلی سرعت و عملکرد بهتری داشته باشد. سایت شما با استفاده از AMP می‌تواند در نسخه موبایل رتبه بهتری بگیرد.

راستی می‌دانید که گوگل اول نسخه موبایل را ایندکس می‌کند و بعد نسخه دسکتاپ؟ پیشنهاد می‌کنم مقاله موبایل فرست ایندکس نوین را بخوانید.
24. محتوای مرتبط با جستجو

آیا محتوای صفحه شما با چیزی که در عنوان صفحه مطرح کردید، منطبق است؟؟ آیا کاربری که موضوع صفحه شما را جستجو کرده، پاسخ سوال خود را دریافت می‌کند؟ اگر جواب مثبت است پس امتیاز مثبت این مورد را هم برای سئو سایتتان می‌گیرید. در این مرحله سعی کنید هر نوع محتوایی که در صفحه دارید (عکس، متن، ویدئو و .) با موضوع صفحه مرتبط باشد.
25. الگوریتم مرغ مگس‌خوار

به لطف الگوریتم مرغ مگس‌خوار، گوگل در رتبه‌بندی فراتر از کلمات کلیدی رفته و حالا بهتر می‌تواند از نظر معنایی محتوای صفحه را تشخیص دهد و نتایج بهتری را نشان دهد.
26. محتوای تکراری

گوگل با محتواهای تکراری و کپی‌شده میانه خوبی ندارد و معتقد است که محتوای مشابه (حتی اگر کمی اصلاح شده باشد) می‌تواند تأثیر منفی بر روی رتبه صفحه داشته باشد. پس کپی نکنید.
27. تگ کنونیکال (Rel=Canonical)

اگر محتوایی داشته باشید که در مشابهش در صفحات دیگر سایتتان وجود داشته باشد، باید از تگ کنونیکال استفاده کنید. کنونیکال اجازه نمی‌دهد که گوگل شما را به خاطر محتوای تکراری جریمه کند.
28. بهینه‌سازی تصاویر

سایز عکس‌های صفحه را بهینه کنید و در نام فایل، تگ Alt تصاویر، عنوان، توضیحات و سایر موارد، نشانی از کلمات کلیدی و موضوع صفحه‌تان وجود داشته باشد؛ این کارسیگنال مثبتی برای رتبه‌بندی به گوگل ارسال می‌کند.
29. تاخیر در به‌روزرسانی محتوای سایت

الگوریتم‌های جدید گوگل، اهمیت زیادی به محتوای به‌روز شده می‌دهند. به خصوص محتواهایی که در جستجوها به زمان حساس هستند (محتوایی که در یک بازه زمانی خاص بیشتر مورد جستجو قرار می‌گیرند. این نوع محتواها باید به روزرسانی سریعی داشته باشند). گوگل با انتشار الگوریتم فرشنس (Freshness) نشان داد که اهمیت زیادی برای این عامل قائل است.

تصویر زیر تاریخ آخرین به روزرسانی را برای برخی صفحات نشان می‌دهد:
سئو را آسان بیاموزیم: لینک بیلدینگ و تولید محتواحتما بخوانید: سئو را آسان بیاموزیم: لینک بیلدینگ و تولید محتوا

30. مقدار به‌روزرسانی محتوا

مقدار ویرایش‌ و تغییرات مطالب نیز به عنوان فاکتور جدید بودن مطلب شناسایی می‌شوند. دقت داشته باشید که به روزرسانی شما باید آپدیت کامل مطلب یا اضافه و حذف بخشی از محتوا باشد؛ تغییر یک یا چند کلمه تاثیر زیادی در رتبه ندارد.
31. تاریخ آپدیت صفحات

صفحات سایت هر چند وقت یکبار به روزرسانی شده است؟ روزانه، هفتگی یا هر 5 سال یکبار؟ به روزرسانی مکرر صفحات سایت نیز نقش مهمی در سئو سایت دارد.
32. برجستگی کلمات کلیدی

به کار بردن کلمات کلیدی در 100 کلمه اول محتوا موضوع صفحه را به گوگل نشان می‌دهد که محتوا درباره این کلمه است؛ درنتیجه در نتایج گوگل در آن کلمه قرار خواهید گرفت. برجستگی کلمه کلیدی به قرارگیری کلمه کلیدی درون تگ عنوان، تگ H1، H2 و متا دیسکریپشن هم بستگی دارد.


آموزش سئو گوگل ,کلیدی ,سایت ,کلمه ,صفحه ,محتوای ,کلمه کلیدی ,کلمات کلیدی ,سرعت بارگذاری ,محتوای صفحه ,بارگذاری صفحات ,سرعت بارگذاری صفحات منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

mathias1c teren دانلود آنلاین فایل های الکترونیکی خبرگزاری جوان پی سی صدا Pro Dropshipping