200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل
164. انکرتکست نام برند
انکر تکست نام برند (متن لینک داده شده نام برند شما باشد) یک سیگنال برند ساده، اما قوی است.
در مقاله «انکرتکست چیست» میتوانید با انواع انکرتکستها آشنا شوید.
165. جستجوهای نام برند
این گزینه بسیار ساده است. افراد به دنبال برندها می گردند. اگر مردم در گوگل به دنبال سایت شما باشد و نام برند شما را جستجو کنند، این نشان میدهد که سایت شما یک برند واقعی است و برای سئوی شما اهمیت دارد.
166. جستجوهای کلمه کلیدی+نام برند
اگر کاربر یک کلمه کلیدی را به همراه نام برند شما سرچ میکند (برای مثال گوگل ادز نوین) گوگل به شما رتبه بهتری در آن کلمه میدهد، نسبت به وقتی که کلمه کلیدی تنها جستجو میشود.
167. سایتهایی که صفحه فیسبوک و لایک دارند
داشتن صفحه فیسبوک با تعداد زیادی لایک در رنک گوگل تأثیرگذار است.
168. سایتهایی که صفحه توییتر با فالوورهای زیادی دارند
پروفایل توییتر به همراه فالوورهای بسیار، نشاندهنده یک برند محبوب است.
169. صفحه رسمی شرکت در سایت لینکدین
بیشتر کسب وکارهای واقعی برای شرکت خود در سایت لینکداین صفحهای دارند؛ صفحه لینکدین و تعاملاتتان در سئو تأثیر دارد.
170. نویسندگان شناخته شده
در فوریه سال 2013 اریک اشمیت مدیر عامل گوگل گفت که:
محتواهای مربوط به با پروفایلهای آنلاین تأیید شده که مربوط به نویسندگان شناخته شده است، مهمتر از محتواهای عادی است؛ چون کاربران بر روی نتایج تأیید شده بیشتر کلیک میکنند.
171. واقعی بودن اکانت رسانههای اجتماعی
یک اکانت در شبکه های اجتماعی با 10000 فالوور و دو پست که هیچ تعاملی ندارد، تفاوت زیادی با اکانتی دارد که حاوی 10000 فالوور و تعاملات بسیار است. در واقع گوگل میتواند تشخیص دهد که کدام اکانت فیک و کدام واقعی است.
172. نمایش برند در باکس داستانهای برتر
برندهای بسیار بزرگ معمولاً اسمشان در قسمت Top Story گوگل وجود دارد؛ در حقیقت برخی از برندها حتی فید خبری خود را در اولین صفحات گوگل دارند.
نام برند در سئو
173. منشن بدون لینک نام برند
گاهی اسم یک برند در سایتهای مختلف گفته میشود بدون اینکه به آن سایت لینکی داده شود. این موضوع هم برای رتبهبندی گوگل یک سیگنال اعتبار شناخته میشود.
174. مکان کسب وکارها
کسب وکارهای واقعی برای خود محل کار دارند. این امکان وجود دارد که گوگل از اطلاعات مکانی برای تعیین بزرگ بودن یا نبودن برند استفاده کند.
به دنبال افزایش چندبرابری هستید؟
ما به شما کمک میکنیم با تبلیغات گوگل و کمترین هزینه در رتبههای اول گوگل قرار بگیرید.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
تبلیغات گوگل ادز021-41897070داخلی 2
فاکتورهای اسپم On-Site
200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل
175. جریمه الگوریتم پاندا
سایتهایی که محتوای کم کیفیتی دارند در نتایج جستجو کمتر دیده خواهند شد؛ به ویژه اگر قبلاً جریمه پنالتی گوگل را دریافت کرده باشند.
176. لینک دادن به سایتهای بی کیفیت
لینک دادن به سایتهای بی کیقیت و اسپم نشانه این است که سایت شما هم کیفیت پایینی دارد؛ این کار به دیده شدن سایت در موتورهای جستجو لطمه میزند.
177. ریدایرکتها
تغییر مسیرهای نادرست و زیاد نباید اتفاق بیفتد. این گزینه نه تنها موجب جریمه شدن سایت میشود، بلکه گاهی سایت را از حالت ایندکس خارج میکند.
178. پاپ آپ یا تبلیغات مزاحم
اسناد و راهنمای رسمی رتبهبندی گوگل میگوید که پاپ آپها و تبلیغات مزاحم نشاندهنده یک سایت با کیفیت پایین است.
179. پاپآپهای تمام صفحه
گوگل ممکن است سایتهایی که پاپهای تمام صفحه دارند جریمه کند، چون باعث میشوند کاربر محتوای صفحه را نبیند. البته این تمام صفحهها هم انواع مختلفی دارند که گوگل روی بعضی از آنها حساسیت بیشتری دارد. در مقاله پاپ آپ میتوانید این تبلیغات را بشناسید.
تبلیغات مزاحم در سئو180. بهینهسازی بیش از حد سایت
سایتهایی که بیش ازحد بهینهسازی شدهاند، توسط گوگل جریمه میشوند و رتبه پایینتری میگیرند. بهینه سازی بیش از حد شامل مواردی مثل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، عنوانهای زیاد و معماری نامناسب است.
181. محتوای نامفهوم
گوگل یک محتوای مفید را از یک محتوای نامفهوم تشخیص میدهد؛ بنابراین محتواهایی نامفهوم یا آنهایی که بهصورت خودکار تولید شدهاند را ایندکس نمیکند.
182. صفحات دروازه
گوگل دوست دارد سایتی که به گوگل نشان داده میشود با سایتی که کاربر میبیند یکسان باشد؛ اگر سایت شما افراد را بعد از وارد شدن به صفحه دیگری بفرستد، این یک صفحه دروازه است که در گوگل ثبت شده و گوگل اینگونه سایتها را نمیپسندد.
183. تبلیغات بالای خط تا (Fold)
الگوریتم صفحهبندی صفحه، سایتهایی که بهجای محتوای مفید، تبلیغات بسیار زیادی در ابتدای صفحه دارند را جریمه میکند.
184. پنهان کردن لینکهای وابسته
بسیاری از سایتها تلاش میکنند که لینکهای وابستهشان (Affiliate) را پنهان کنند؛ گوگل از این کار زیاد خوشش نمیآید و ممکن است به فکر پنالتی کردن آنها باشد.
185. FRED
فرد (FRED) نام مستعار یکی از آپدیتهای گوگل در سال 2017 است؛ این آپدیت سایتهایی را که از روشهای سئوی کلاه سیاه استفاده میکنند و با محتوای بیکیفیت و تبلیغات اسپم فراوان در حال پول درآوردن هستند را هدف قرار داده است و در رتبهبندی اعتبار کمتری به آنها میدهد.
186. سایتهای وابسته
همانطور که میدانید گوگل اصلاً از سایتهای وابسته طرفداری نمیکند. کارشناسان میگویند سایتهایی که از طریق Affiliate کسب درآمد میکنند، بیشتر زیر ذرهبین گوگل هستند.
187. تولید محتوای خودکار
این یکی دیگر انگار شوخی بردار نیست، چون گوگل بهشدت از محتواهایی که به صورت خودکار تولید میشوند متنفر است. اگر آنها شک کنند که محتوای سایت شما توسط رایانه تولید شده است، ممکن است به سراغ جریمه کردن و در آوردن سایت شما از حالت ایندکس بروند.
188. توجه بیش از حد به پیج رنک
توجه بیش از حد به پیج رنک با nofollow کردن تمامی لینکهای خروجی یا بیشتر لینکهای داخلی، ممکن است نشان دهنده بازی کردن با سیستم رتبهبندی باشد.
189. اسپم شدن آی پی آدرس
اگر آی پی آدرس سرور شما به عنوان اسپم در نظر گرفته شود ممکن است تمامی سایتهای موجود بر روی آن سرور را تحت تأثیر قرار دهد.
190. اسپم شدن تگ متا
به تگهای توضیحات بیش از حد کلمه کلیدی اضافه نکنید. با استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، گوگل میفهمد که قصد شما گرفتن رتبه بهتر با روشهای غیرطبیعی است و شما را جریمه میکند.
200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل
فاکتورهای اسپم Off_Page
200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل
191. سایتهای هک شده
اگر سایت شما هک شود، رتبهاش را در نتایج جستجو از دست میدهد. مثلاً گوگل وقتی فهمید که سایت Search Engine Land هک شده است، به طور کامل آن را از حالت ایندکس خارج کرد.
تأثیر هک شدن در رتبهبندی گوگل
192. نفوذ غیرطبیعی لینکها
هجوم ناگهانی و غیرطبیعی لینکها در صفحات نشاندهنده لینکهای ساختگی است.
193. جریمه پنگوئن
سایتهایی که قبلاً توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شدهاند، کمتر در نتایج موتورهای جستجو دیده خواهند شد.
پنگوئن یکی از الگوریتمهای گوگل است و برای مبارزه با سایتهایی به وجود آمد که با لینکسازی زیاد و اسپم خودشان را به نتایج بالای گوگل میرساندند.
194. درصد بالایی از لینکهای کم کیفیت
لینکهای بسیار از منابعی که معمولاً از روشهای سئوی کلاه سیاه ( همچون دیدگاه های وبلاگ و پروفایل انجمن ها) استفاده میکنند، ممکن است نشان دهنده بازی با سیستم رتبهبندی گوگل برای گرفتن رتبه باشد.
195. بکلینک از سایتهای بیربط
سایتهایی که تعداد بالایی لینک غیر طبیعی از سایتهای غیر مرتبط میگیرند، برای پنگوئن حساسیت برانگیزند.
196. هشدار لینکهای غیر طبیعی
گوگل میتواند لینکهای غیر طبیعی را بهراحتی شناسایی کند. او بعد از کشف این مدل لینکها هزاران پیام در ابزار وبمستر برای صاحبان سایتها ارسال میکند. این موضوع باعث کاهش رتبه سایت میشود.
197. بکلینک از دایرکتوریهای بیکیفیت
طبق گفته گوگل، بکلینکی که از سایتهای بی کیفیت گرفته شود، باعث کاهش رتبه سایت میشود.
198. ویجت لینکها
گوگل از لینکهایی که هنگام ویجت کردن به صورت خودکار تولید میشوند، اصلاً خوشش نمیآید.
199. لینکهایی از آی پی آدرس کلاس C یکسان
به دست آوردن تعداد زیادی از لینکهای غیر طبیعی در آی پی آدرس یکسان، ممکن است نشانهای از لینکبیلدینگ شبکهای و غیرطبیعی باشد.
200. انکر تکست سَمی
داشتن انکر تکست که ربطی به سایت شما ندارد ولی کاربر را به سمت سایت شما هدایت میکند، میتواند نشانهای از اسپم یا سایت هک شده باشد. در هر دو مورد، امکان آسیب به رتبه سایت وجود دارد.
201. بک لینک از مقالات و نشریات
به دلیل اینکه زمانی از نشریات و مقالات برای لینکسازی غیر طبیعی استفاده شد، گوگل روی لینکهای این دو گروه نیز حساس است.
202. جریمههای دستی گوگل
این جریمهها در وبمسترتولز انواع مختلفی دارند که بیشتر آنها جریمه برای لینکسازیهای سئو کلاه سیاه است.
203. لینک
و لینک نیز از خط قرمزهای قوانین گوگل است و میتواند به دیده شدن شما در موتورهای جستجو آسیب بزند.
204. Sandbox گوگل
سایتهای جدید که به طور ناگهانی کلی لینک دریافت میکنند، معمولاً توسط گوگل به Sandbox منتقل میشوند. منطقی نیست که یک سایت تازه تأسیس این همه لینک داشته باشد؛ در این شرایط دیده شدنش در موتورهای جستجو به طور موقتی محدود میشود.
205. رقص گوگل (Google Dance)
الگوریتم رقص گوگل به طور موقت باعث تغییر در رتبهبندیها میشود. چرا این اتفاق میافتد؟ فرض کنید رقابت در نتایج سایتها به گونهای است که چند سایت در کلمات کلیدی یکسان، رتبه یکسانی میگیرند. گوگل چگونه باید آنها را رتبهبندی کند؟
در این شرایط گوگل آنقدر این سایتها را بالا و پاین میکند (میرقصاند) تا از طبق رفتار کاربران رتبه آنها را مشخص کند.
به عبارتی، گوگل یک سایت را بطور موقت بالا میآورد تا کاربران آن را ببینند. در این مدت واکنش کاربران (از جمله کلیک، اسکرول، زمان سپری شده در صفحه، نرخ پرش و.) به دقت زیر نظر رباتهای گوگل قرار میگیرد و اگر این محتوا یا سایت توانست کاربران را راضی کند، رتبه بهتری میگیرد. وگرنه، به سر جای اول خود یا حتی پایینتر سقوط میکند.
برای اینکه دقیقتر داستان رقص گوگل را بدانید به مقاله گوگل دنس مراجعه کنید.
بر اساس گوگل پتنت؛ این روش برای شناسایی سایتهایی که قصد بازی با الگوریتمها را دارند بسیار مفید است.
206. ابزار رد (Disavow Tool)
استفاده از این ابزار نیز میتوانید لینکهایی که از سایتهای کم کیفیت و بد را پاک کنید و از جریمه دستی یا پنالتی جان سالم به در ببرید.
207. درخواست تجدید نظر
اگر توسط گوگل جریمه شدهاید، میتوانید درخواست تجدید نظر بدهید، در صورتی که درست باشد، جریمه شما از بین خواهد رفت.
آموزش سئو گوگل ,سایت ,جریمه ,رتبه ,سایتهای ,برند ,موتورهای جستجو ,رتبه بندی ,کلمه کلیدی ,بندی سایت ,حالت ایندکس ,صورت خودکار تولید ,انواع مختلفی دارند منبع
درباره این سایت