35. موضوع لینک‌های خروجی

طبق الگوریتم Hill Top گوگل، موتورهای جستجوگر ممکن است از محتوای سایتی که شما به آن لینک داده‌اید به عنوان سگینال برای یافتن موضوع سایت شما استفاده کند. به عنوان مثال؛ اگر صفحه‌ای دارید که در مورد خودروست، لینک دادن به صفحات مرتبط با سینما مفید نخواهد بود.
36. دستور زبان و املا

به کارگیری صحیح گرامر و املا یکی از نشانه‌های کیفیت سایت است. هرچند که مت کاتز در سال 2011 این موضوع را به طور کامل تأیید نکرد.
37. محتوای غیر کپی

آیا محتوایی که در سایت و صفحات شما قرار دارد، اورجینال است و توسط خودتان تولید شده است؟ اگر از یک سایت ایندکس‌شده کپی کرده باشید نمی‌تواند همچون محتوای اصلی و اورجینال رتبه‌ای برایتان به همراه داشته باشد. شاید هم اصلاً هیچ‌وقت ایندکس نشود.
38. بهینه‌سازی برای موبایل (Mobile Friendly)

طبق الگوریتم موبایل گدون گوگل، سایت‌هایی که برای نسخه موبایل بهینه شده‌اند یا اصطلاحاً موبایل فرندلی هستند، نزد گوگل اعتبار و آبروی بیشتری دارند.
39. قابلیت استفاده موبایلی

وب‌سایت‌هایی که کاربران موبایل به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند، در الگوریتم Mobile First Index امتیاز بیشتری می‌گیرند.
40. محتوای تکمیلی مفید

بر اساس راهنمای رتبه‌بندی گوگل، محتوای تکمیلی مفید یکی از مواردی است که کیفیت سایت و صفحات آن را به خوبی نشان می‌دهد. استفاده از مبدل‌های ارز، ماشین حساب بهره وام و دستورالعمل‌های تعاملی نمونه‌هایی از محتوای تکمیلی مفید محسوب می‌شوند.
41. محتوای مخفی پشت تب‌ها

آیا کاربران برای اینکه محتوای شما برایشان نمایش داده شود باید روی تب‌ها کلیک کند؟ اگر جواب مثبت است باید بگوییم که گوگل اعلام کرده که این محتوا «ممکن است ایندکس نشود».
42. تعداد لینک‌های خروجی

استفاده بیش از حد از لینک‌های خروجی dofollow می‌تواند تأثیر منفی بر روی رتبه سایت داشته باشد.
43. عناصر چند رسانه‌ای

استفاده از تصاویر، فیلم و سایر عناصر چند رسانه‌ای می‌تواند نشان‌دهندۀ کیفیت بالای محتوای شما باشد و یکی از عوامل مهم رتبه‌بندی سایت است.
44. تعداد لینکهای داخلی به یک صفحه

تعداد لینک‌های داخلی که از سایر صفحات به یک صفحه داده می‌شود، ارزش آن صفحه را برای گوگل بیشتر می‌کند (در صورتی که صفحات بهم مرتبط باشند). بک‌لینک داخلی بیشتر برابر است با اهمیت بیشتر یک صفحه.
45. کیفیت لینک‌های داخلی یک صفحه

در لینک‌سازی داخلی توجه داشته باشید که لینک دادن از صفحاتی که رنک بالایی دارند، بسیار تاثیر بیشتری دارد نسبت به لینک دادن از صفحاتی که پیج رنک ندارند یا پیج رنک آن‌ها ضعیف است.
46. لینک‌های شکسته

لینک شکسته یعنی آدرس لینک داده شده حذف شده یا تغییر کرده باشد (ارور 404). وقتی تعداد لینک‌ها شکسته در یک صفحه زیاد باشد، گوگل فکر می‌کند که این سایت به حال خود رها شده است و همین مسئله تاثیر منفی در پیج رنک شما دارد. راهنمای رتبه بندی گوگل از لینک های شکسته برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده می‌کنند.
47. سطح خواندن

هیچ شکی نیست که گوگل سطح خواندن صفحات یک سایت را تخمین می‌زند. در واقع، گوگل معمولاً وضعیت سطح خواندن را برای سایت‌ها ارائه می‌دهد:

200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل

اما اینکه گوگل دقیقاً از این اطلاعات چه استفاده‌ای می‌کند، مشخص نیست. برخی از افراد معتقدند که سطح مطلب مبتدی به رتبه‌بندی بهتر سایت کمک می‌کند زیرا همۀ مردم می توانند آن را بفهمند. اما برخی دیگر این تئوری را رد می‌کنند.
ده راهکار UX برای مجاب کردن مشتری به حتما بخوانید: ده راهکار UX برای مجاب کردن مشتری به
48. لینک های وابسته (Affiliate)

لینک های وابسته یا Affiliate به تنهایی آسیبی به رتبه بندی سایت شما وارد نمی‌کنند. اما اگر تعداد این لینک‌ها زیاد باشد، الگوریتم گوگل توجه دقیق‌تری به سایر سیگنال های کیفیت می‌کند تا مطمئن شود شما یک سایت وابسته نیستید.
49. خطاهای HTML

وقتی برنامه‌نویسی سایتتان درست انجام نشده و پر از خطاهای HTML است، یعنی کیفیت سایت شما ضعیف است. این موضوع خیلی بحث برانگیز است ولی بیشتر سئوکاران معتقدند که سایتی که درست کدونویسی شده، رتبه بهتری در گوگل می‌گیرد.
50. اعتبار دامنه (Domain Authority)

اگر دو صفحه در همه معیارها یکسان باشند، صفحه‌ای که بر روی یک دامنه قدرتمند قرار گرفته است رتبه بالاتری نسبت به صفحاتی که در دامنه‌های کم اعتبار قرار گرفته‌اند، خواهد داشت.
51. رتبه صفحه (Page Rank)

رتبه صفحه از اهمیت چندانی برای سئو برخوردار نیست ولی صفحاتی که اعتبار بیشتری دارند (Page Authority) رتبه بهتری در گوگل خواهند داشت.
52. طول URL

طولانی بودن بیش از حد URL ممکن است به دیده شدن شما توسط ربات‌ها گوگل آسیب بزند. در مقابل تحقیقات نشان داده‌اند که URL های کوتاه بیشتر در نتایج گوگل مشاهده شده‌اند.
53. مسیر URL

صفحه‌ای که URL اش به آدرس صفحه اصلی وب‌سایت نزدیک‌تر است اعتبار بیشتری می‌گیرد تا صفحاتی که در عمق معماری سایت قرار دارند.
54. ویراستاران انسانی

اگرچه این گزینه هرگز تأیید نشده است اما گوگل حق انحصاری یک پتنت را ثبت کرده که به ویراستاران انسانی اجازه می‌دهد بر روی SERP تأثیر داشته باشند.
55. دسته‌بندی صفحات سایت

صفحاتی که در یک دسته‌بندی قرار گرفته‌اند در رتبه‌بندی جایگاه بهتری می‌گیرند؛ چون یک سیگنال مرتبط بودن برای گوگل ارسال می‌شود. صفحه‌ای که در دسته‌بندی مرتبط خودش قرار گرفته نسبت به صفحاتی که در طبقه‌بندی غیر مرتبط قرار گرفته است، امتیاز  بیشتری کسب خواهد کرد.
56. تگ‌های وردپرس

برچسب زدن به یک محتوا کمک می‌کند که سیگنال مرتبط بودن مقاله با یک موضوع خاص سریع‌تر به گوگل فرستاده شود و گوگل سریع‌تر برای بررسی محتوای شما اقدام کند.

بر اساس سایت Yoast.com:

    تنها روش برای بهبود سئوی سایت، مرتبط کردن یک بخش از محتوا به قسمت‌های دیگر یا مجموعه‌ای از محتواها به همدیگر است.

57. کلمه کلیدی در URL

کلمه کلیدی هم یک سیگنال ارتباط دیگر است تا موضوع صفحه مشخص شود. گوگل گفته است که وجود کلمه کلیدی در URL یک فاکتور خیلی کوچک در رتبه‌بندی سایت است؛ اما با این وجود جزو عوامل حساب می‌شود.
58. رشته URL

دسته‌بندی که در رشته URL قرار می‌گیرد، توسط گوگل خوانده می‌شود و بهتر درک می‌کند که صفحه شما درباره چه چیزی است.

200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل
59. منابع و مراجع

استناد به منابع و مراجع معتبر، همانگونه که در مقالات پژوهشی صورت می‌گیرد، ممکن است نشانه کیفیت بالای سایت باشد. راهنمای کیفیت گوگل می‌گوید که منابع موجود در یک صفحه با دقت بررسی می‌شود که معتبر و تخصصی باشند. با اینحال گوگل استفاده کردن از لینک‌های خارجی به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی را رد می‌کند.
60. فهرست‌های شماره دار و لیست‌ها

استفاده از لیست‌های شماره‌گذاری شده (اعداد و بالت پوینت) در محتوا کمک می‌کند که کاربر راحت‌تر محتوا را بخواند و محتوا کابرپسندتر شود. گوگل نیز محتوایی مرتب با شماره‌ها و نشانه‌ها را ترجیح می‌دهد.
61. اولویت صفحه در نقشه سایت (Sitemap)

ترتیب صفحات در فایل سایت مپ هم برای سئو مهم است. برای اینکه گوگل به یک صفحه بیشتر توجه کند، بهتر است در فایل sitemap.xml اولویت بالاتری داشته باشد.
62. لینک‌های خروجی بیش از حد

این گزینه قبلا ذکر شده است. برخی از صفحات لینک‌های خروجی زیادی دارند که باعث می‌شود محتوا مبهم شود و حواس خواننده از محتوای اصلی پرت شود.
63. تعداد کلمات کلیدی فرعی برای رتبه‌بندی سایت

اگر یک صفحه بتواند روی چند کلمه کلیدی متفاوت رتبه بگیرد، می‌تواند برای گوگل نشانه‌ای از کیفیت محتوا باشد. در واقع گوگل در گزارش اخیرش با نام «جستجو چگونه کار می‌کند» گفته:

    ما به دنبال سایت‌هایی هستیم که بسیاری از کاربران برای جستجوهای مشابه از آن استفاده می‌کنند.

64. عمر صفحه

اگرچه گوگل محتوای تازه را ترجیح می‌دهد، ولی یک صفحه قدیمی که به طور منظم به‌روز رسانی می‌شود، وضعیت بهتری نسبت به یک صفحۀ جدید خواهد داشت.
65. صفحه کاربرپسند

برای این مورد یکبار دیگر به سند راهنمای کیفیت گوگل مراجعه کنیم:

    صفحاتی که کیفیت بالایی دارند باعث می‌شوند، محتوای اصلی شما به خوبی دیده شود.

کاربرپسند یا User Frienly بودن هم یکی از ویژگی‌های کیفی صفحه است.
66. دامنه های پارک شده (Parked Domains)

دامنه پارک شده یعنی یک سایت با چند دامین جداگانه و مختلف باز شود. به روزرسانی گوگل در دسامبر سال 2011 نشان می‌دهد که دامنه‌های پارک شده کمتر در نتایج نشان داده می‌شوند.
67. محتوای مفید

گوگل می‌تواند تفاوت بین محتوای با کیفیت و مفید را تشخیص دهد، سعی کنید محتوایتان همه ویژگی‌های کیفی که نام بردیم داشته باشد و هم برای کاربر مفید باشد.
فاکتورهای مرتبط با سایت

فاکتورهای رتبه بندی گوگل مربوط به سایت
68. داشتن محتوای منحصر به فرد و ارزشمند

گوگل بیان کرده که از جریمه کردن سایت‌هایی را که محتوای با ارزش، جدید و مفیدی را ارائه نمی‌کنند خوشحال است؛ خصوصاً سایت‌هایی که وابسته (affiliate sites) هستند.
69. صفحه ارتباط با ما

گوگل در سند کیفیت خودش بیان کرده، سایت‌هایی که اطلاعات تماس کاملی دارند نسبت به سایت‌هایی که اطلاعاتی ندارند، ترجیح می‌دهد. اطمینان پیدا کنید که این اطلاعات با داده‌هایی که در WhoIs وجود دارد، منطبق باشد.
70. اعتماد دامنه/ رتبه اعتماد

بسیاری از سئوکاران و اسناد سئو بیان می‌کنند که رتبه اعتماد یک فاکتور خیلی مهم در رتبه‌بندی گوگل است. با توجه به این‌که یکی از پتنت‌های گوگل با عنوان «نتایج رتبه‌بندی جستجو بر اساس اعتماد» ثبت شده، این مورد درست به نظر می‌رسد. دامنه‌هایی که برای کاربران مورد اعتماد هستند، در رتبه‌بندی گوگل جایگاه بهتری دارند.
71. معماری سایت

معماری خوب و منظم در یک سایت باعث می‌شود که ربات‌های گوگل به راحتی به صفحات شما دسترسی پیدا کنند و آن را ایندکس کنند. یک سازماندهی بهتر توسط گوگل که به سود سایت شماست.
72. به‌روزرسانی سایت

خیلی از سئوکاران معتقدند که آپدیت کردن وبسایت (به خصوص وقتی که محتوای جدید به سایت افزوده می‌شود) یک عامل تازگی حساب می‌شود؛ گوگل سایت‌های به‌روز را در اولویت امتیاز قرار می‌دهد.
73. تعداد صفحات

تعداد صفحاتی که سایت دارد نشانه‌ای ضعیف از Authority (اعتبار) است. حداقل این موضوع به موتورهای جستجو کمک می کند سایت های بزرگ را از سایت های وابسته شناسایی کنند.
74. حضور نقشه سایت

سایت مپ فایلی است که لیستی از مهم‌ترین محتواهای موجود در سایت را شامل می‌شود تا تا ربات‌ها گوگل بتوانند به‌راحتی این محتواها را پیدا کنند و ایندکس کنند. واضح است که وجود نقشه سایت باعث می‌شود که موتور جستجو راحت تر ایندکس کند و همین امر دیده شدن سایت در موتورهای جستجوگر را بهبود می‌بخشد.
75. درست کار کردن سایت

زمان خرابی بسیار (downtime) به خاطر نگهداری یا مشکلات سرور یا از دسترس خارج شدن سایت برای زمان طولانی، نتیجه منفی روی رتبه سایت شما خواهد داشت ( در برخی از موارد اگر اصلاح نشود باعث ایندکس نشدن محتوای سایت خواهد شد).
76. موقعیت سرور

موقعیت سرور بر روی رتبه‌بندی سایت شما در مناطق جغرافیایی مختلف تاثیر می‌گذارد. پس برای جستجوهایی که در ایران انجام می‌شود (مخصوصاً جستجوهایی که وابسته به مناطق جغرافیایی هستند)، سرور داخل ایران امتیاز بیشتری می‌گیرد.
77. گواهی SSL

گوگل تایید کرده است که گواهینامه SSL را ایندکس کرده و استفاده از HTTPS را در رتبه‌بندی لحاظ می‌کند.

ssl fac
78. شرایط استفاده از خدمات و صفحات خصوصی

این دو صفحه به گوگل می‌گوید که سایت شما یک سایت قابل اعتماد در اینترنت است؛ این‌ها حتی ممکن است E-A-T ساخت شما را هم بهتر کنند (E-A-T به معنی تخصص، اعتبار و اعتماد است که برای سنجش کیفیت سایت توسط گوگل استفاده می‌شود)
79. اطلاعات تکراری متا در سایت

متای عنوان و متای توضیحات تکراری در صفحات مختلف، ممکن است بر روی دیده شدن تمامی صفحات تاثیر منفی داشته باشد.
80. جهت‌یابی بردکرامب (Breadcrumb)

Breadcrumb، یک شیوه معماری کاربرپسند است که به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بدانند در کجای سایت قرار گرفته اند:

200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل

هر دو سایت SearchEngineJournal.com و Ethical SEO Consulting ادعا می‌کنند که این گزینه جزو فاکتورهای رتبه‌بندی است. خود گوگل هم بیان کرده که جستجوی گوگل از نشانه‌گذاری breadcrumb در طبقه بندی اطلاعات یک صفحه در نتایج جستجو استفاده می‌کند.
81. بهینه‌سازی سایت برای موبایل

از آنجایی که بیشتر از نیمی از جستجوها با گوشی موبایل انجام می‌شود، گوگل می‌خواهد مطمئن شود که سایت‌ها در موبایل درست نمایش داده می‌شوند؛ بنابراین به سایت‌های واکنش‌گرا (ریسپانسیو) رتبه بهتری در موتورهای جستجو می‌دهد و سایت‌هایی که در جستجوی موبایل، سازگار نیستند را جریمه می‌کند.
82. یوتیوب

بدون شک ویدئوهای یوتیوب در نتایج گوگل ارجح‌تر خواهد بود (شاید به‌خاطر این است که یوتیوب یکی از رسانه‌های خود گوگل است).

200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل

در حقیقت سایت Search Engine Land نشان داده است که ترافیک یوتیوب بعد از به روزرسانی پاندای گوگل افزایش یافته است.
83. قابلیت استفاده سایت

سایتی که استفاده‌اش برای کاربر سخت است یا جهت‌یابی پیچیده‌ای دارد، می‌تواند با کاهش زمان سپری شده در سایت، صفحات بازدید شده و بانس ریت تاثیر منفی بر روی رتبه‌بندی داشته باشد.
84. استفاده از گوگل آنالیتیکس و ابزار گوگل سرچ کنسول

بعضی فکر می‌کنند که نصب این دو ابزار بر روی سایتتان، ایندکس شدن سایت شما را بهبود دهد. این دو گزینه می‌تواند با دادن اطلاعات مورد نیاز به گوگل، تاثیر مستقیمی بر روی رتبه‌بندی نتایج داشته باشد. هر چند گوگل این را مستقیم تأیید نکرده ولی حداقل می‌توانید با این دو ابزار آمار سایتتان را رصد کنید و آن را بهبود دهید.


آموزش سئو گوگل ,سایت ,صفحه ,محتوای ,رتبه ,کیفیت ,داشته باشد ,رتبه بندی ,بندی سایت ,قرار گرفته ,کیفیت سایت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروش تعمیرات انواع فلزیاب طلایاب وگنج یاب 09196838262 gaadeMohtava دانلودستان مجله خبری بهبود بازار منزل مبله شیراز موفقیت فردی